Sejak hari Khamis yang lalu, kabel telefon di kawasan sekitar rumah saya telah mengalami kerosakan. Bermula hari itu, semua panggilan keluar masuk menggunakan panggilan tetap tidak boleh dilakukan. Dan lebih tragis lagi ialah tidak boleh mengakses internet.
Saya kemudian melaporkan kepada pihak TM melalui talian khidmat pelanggan. Dengan yakinnya operator yang menjawab panggilan berjanji masalah akan diselesaikan pada hari Isnin. Saya pun tunggu sampai hari semalam(Isnin).
Dan apabila semalam pun masalah belum diselesaikan, saya pun pergi ke Kedai TM Sungai Petani untuk mengucapkan selamat tinggal kepada TM. Maka bermula semalam, talian TM di rumah saya telah dipotong. Apabila ditanya mengapa nak potong talian, saya jawab, "saya dah buat report, tapi TM tak peduli. Tapi kalau lambat bayar sikit dah kena amaran potong. Itulah perangai TM. Tak jaga kebajikan pelanggan langsung."
Bermula hari ini, saya hanya dapat mengakses internet dengan menggunakan talian di sekolah. Tiada lagi aktiviti ICT di rumah kecuali bermain game.
Saya kemudian melaporkan kepada pihak TM melalui talian khidmat pelanggan. Dengan yakinnya operator yang menjawab panggilan berjanji masalah akan diselesaikan pada hari Isnin. Saya pun tunggu sampai hari semalam(Isnin).
Dan apabila semalam pun masalah belum diselesaikan, saya pun pergi ke Kedai TM Sungai Petani untuk mengucapkan selamat tinggal kepada TM. Maka bermula semalam, talian TM di rumah saya telah dipotong. Apabila ditanya mengapa nak potong talian, saya jawab, "saya dah buat report, tapi TM tak peduli. Tapi kalau lambat bayar sikit dah kena amaran potong. Itulah perangai TM. Tak jaga kebajikan pelanggan langsung."
Bermula hari ini, saya hanya dapat mengakses internet dengan menggunakan talian di sekolah. Tiada lagi aktiviti ICT di rumah kecuali bermain game.
Ulasan